• Liberaal christendom

    Het boek ‘Liberaal christendom: ervaren, doen, denken’ laat zien hoe we vandaag de dag van God kunnen spreken, met de Bijbel kunnen omgaan en vanuit christelijke inspiratie kunnen leven. Anders dan vaak gedacht wordt ben je niet óf orthodox óf niks.

    Zonder opdringerigheid wordt in Liberaal christendom het belang van christelijk geloof uitgesproken. In een ruimdenkende en creatieve omgang met de christelijke traditie komen in dit boek grote vragen aan bod, zoals over het bestaan van waarheid en van God. Ook wordt ingegaan op actuele vragen rond Jezus, de Bijbel en de relatie tussen kerk en wereld. Verder krijgen religieuze speelvelden als liturgie, gebed en ritueel de nodige aandacht. En in hoofdstukken over geweld, vrijheid, liefde, seks, creativiteit en gastvrijheid wordt beschreven hoe een liberale geloofshouding doorwerkt in het alledaagse leven.

    Het boek vraagt om aandachtig lezen. De schrijvers proberen het duidelijk te vertellen, maar nadenken zal zeker nodig zijn. Groot voordeel is, dat we met elkaar de inhoud proberen te begrijpen, bespreken en verwerken. Er zal ruimschoots aandacht zijn om de stof goed te kunnen laten landen, óók in het persoonlijke leven. Soms zijn zijwegen dan heel goed om te bewandelen.
    Wie de uitdaging aandurft om zich in te spannen en het gesprek aan te gaan, zal mooie momenten ervaren!

    Max. aantal deelnemers: 15

    Terug naar het programma ZIN 2017 - 2018

    Bijeenkomst:

    ma 25/9, 30/10, 18/12, 15/1, 12/2, 12/3 en 9/4, van 20:00 – 22:00 uur

    Locatie:

    Ontmoetingskerk

    Kosten:

    boek ca. € 22, zelf aan te schaffen.
    ISBN: 978-94-92183-21-7; Liberaal christendom - Ervaren, doen, denken. Redactie: Rick Benjamins e.a.

    Meer informatie:

    ds. Peter van der Schans
    Tel: 030 – 688 1625